maandag 7 maart 2011

Culturele Woensdag 02-03-2011 Trajectum lumen

Nooit opgevallen dat er een heel lichttraject door Utrecht liep!

Ik kende wel de lichtjes in de straat van foto 1 maar ik had geen idee dat dat bij een kunsttraject hoort. Het was koud maar ook leuk om op een andere manier door de stad te lopen en dingen te zien waar je anders voorbij loopt. Je realiseert je wel wat licht met een ruimte doet. Sommige plekken zijn zonder de verlichting lang niet zo mooi om even stil te staan(bijvoorbeeld de 2de foto).

Na het lopen van de route vind ik de verlichting in de tunnel van foto 2 het mooist. Dit vooral omdat er gebruik wordt gemaakt van heldere en felle kleuren maar ook omdat je een tunnel heel anders ervaart op deze manier.

Voor onze Urban opdracht moeten wij het Janskerkhof opnieuw gaan inrichten en daarom bezoeken wij dit plein ook regelmatig. Met toeval zagen wij bij ons laatste bezoek aan het plein iets dat we tijdens het lopen van het traject niet hadden gezien. achter de kerk staan grote lichtmasten waar geluid uit komt net als een windvanger en vervolgens gaan de lichten aan. Niet alleen de lichten van de palen gaan aan maar ook de verlichting die aan de bomen is bevestigd begon aan en uit te gaan en de kerk werd van binnen ook verlicht met verschillende kleuren. Dit was een aangename verassing en na het zien van deze dingen denk ik dat ik dat het mooiste vindt van het traject.


janskerkhof





Geen opmerkingen:

Een reactie posten