zondag 17 oktober 2010

Culturele woensdag 29-09-10 Kröller-Müller

Op naar de Veluwe,

Ben er vast wel eens eerder geweest maar kon me daar niks van herinneren.

Ik hou veel van natuur en vond het daarom ook relax om in de veluwe te zijn. Vind het super geregeld met de fietsjes (die ook heel lekker fietsen!!) en dan lekker chill van A naar B gaan.



Ik was aan de vroege kant dus ben begonnen met mijn bezoek met de collectie die binnen te bezichtigen was van schilderijen van bijvoorbeeld van Gogh en Mondriaan.



Het schilderij wat mij het meest aansprak is het schilderij hieronder. Ik vind het altijd fascinerend hoe mensen iets zo realistisch mogelijk kunnen namaken en in dit geval is het van een interieur zoals die er in de avond uit zal zien.

het lijkt mij enorm moeilijk om een iets te tekenen/schilderen wat zich in de avond afspeelt omdat je puur moet afgaan op de kleuren die je ziet hoewel je weet dat de kleuren 'in het echt' anders zijn. in dit geval een witte muur die in de avond blauw/groen kleurt.






























evert strobos

Richard Serra





r.w. van de wint

ander werk van bovengenoemde kunstenaars:



r.w. van de wint


Richard serra

evert strobos

Geen opmerkingen:

Een reactie posten