donderdag 16 september 2010

Culturele woensdag 15-09-10

Kinetische lijn

Wederom weer een te gekke culturele woensdag ;)

deze keer was de opdracht om een knikkerbaan te maken waarbij elke persoon ong 5 meter moest afleggen. Als eerst kreeg ik een locatie toegewezen. Dit was het trappenhuis naar beneden tegenover de metaalwerkplaats. Na het krijgen van men plek ben ik samen met degene voor me en degene na me gaan nadenken over wat we zouden kunnen doen/maken.

het eerste idee werd al snel bepaald. een enorme kerstbal van ong 10cm diameter aan een touw binden en tegen een muur kapot laten knallen. Om van dit idee door te gaan was iets moeilijker. Ik, Lonneke en Lisette zijn lang bezig geweest en hebben een hele hoop zitten kloten maar uiteindelijk mocht het resultaat er wel wezen vind ik zelf :).

De kerstbal sloeg tegen de muur kapot waarbij die een gewichtje van een standaard af liet vallen, aan dit gewichtje zat een touwtje bevestigd dat weer verbonden was aan een paraplu die over een gespannen kabel naar beneden ging. de paraplu raakte vervolgens weer een scharnier aan dat ervoor zorgde dat er een houtje naar beneden schoof die weer een ander scharniertje aanraakte waardoor er een touwtje los schoot waar een gewichtje aanvast zat. dit gewichtje zorgde voor de start van het volgende deel van de kinetische lijn.

Het was een leuke culturele woensdag! het was alleen wel jammer dat het niet allemaal ging zoals gepland maar die van ons deed het in ieder geval wel dus ik was happy :P haha

watch and enjoy:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten